W najnowszym snapshocie 21w14a, który pojawił się 7 kwietnia, twórcy gry dodali zmianę, na którą, osobiście, czekałem od bardzo dawna. Zmiana nie jest może bardzo duża, ale na tyle ciekawa, że postanowiłem ją szybko opisać.
Od najnowszej wersji gry rudy takie jak żelazo, złoto i miedź po wykopaniu, nie upuszczają już bloku, a nowy przedmiot – surową rudę. Działa on tak samo jak wcześniej bloki. Można go przepalić i uzyskać z niego sztabkę. W takim razie co jest w tej zmianie takiego fajnego?
Dzięki tej zmianie drop z tych rud będzie dawał bonus przy wykopaniu tej rudy kilofem, mającym fortunę. Wcześniej nie było żadnego sposobu aby uzyskać bonus z tych rud co było frustrujące.
Nie jest to jednak powód, dla którego twórcy zdecydowali się na tą zmianę. Jak tłumaczą, od czasu gdy w grze występują dwa warianty tych rud – jeden w wyższych partiach jaskiń i drugi, występujący niżej – ekwipunek gracza zapychał się dwoma stakami tej samej rudy w innym wariancie. Ta zmiana sprawia, że obie te rudy trafiają do tego samego stacka, co pozwala na utrzymanie czystości w ekwipunku.
Poniżej załączam również film, o nowym snapshocie, angielskiego youtubera xisumavoid. Tłumaczy on tam nie tylko zmiany związane z rudami, ale również z generowaniem się świata, czego nie opisywałem w tym poście. Jeżeli jest ktoś zainteresowany, zachęcam do obejrzenia. Film oczywiście w języku angielskim.
A jeśli ktoś woli film po polsku, to tu znajdzie polską wersję u TIDZIMIego.
Źródła:
- Oficjalny changelog Minecraft’a zamieszczony w Launcherze gry
- Wpis na stronie PCgamesN